Faq
Voinko tilata tapettinäytteitä?
Tapettitaivaalta pystyt tilaamaan kätevästi A4 (osan toimittajan mallipalat A5) kokoisen mallipalan tapetista/tapeteista, jolloin pystyt kätevästi varmistamaan että tuote on mieleinen, ennen varsinaista tapettitilausta. Mallipalat maksavat 2 € / kpl sis. ALV 25,5% ja ne toimitetaan kirjeitse. Mallipalalähetyksissä pystyt valitsemaan kahden eri toimitustavan väliltä. Toimitus pikkupakettina 5€ sis. ALV 25,5%, toimitusaika 2-4 arkipäivää tai toimitus kirjepostina 3€ sis. ALV25,5%, toimitusaika 1-2 viikkoa.
Mallipalat toimivat värinäytteinä.
Suosittelemme näytteen tilaamista ennen varsinaista ostopäätöstä; Tapetti saattaa esim. olla kiiltäväpintainen, mitä ei kuvasta pysty toteamaan. Myös värisävyt todellisuudessa eivät vastaa täysin näyttökuvien sävyä.
Vakiokokoisista kuvatapeteista (Eijffinger, Komar) ei ole mahdollista toimittaa mallipaloja mutta Rebelwalls; Coordonne, TresTintas kuvatapeteista se on mahdollista. Näiden kuvatapettien mallipaloja voit tiedustella sähköpostitse asiakaspalvelu@tapettitaivas.fi. (Toimitusaika alkaen 5 arkipäivää)
OUTLET tapeteista ei ole saatavilla mallipaloja mutta kysy tarvittaessa lisäkuvia / lisätietoja asiakaspalvelu@tapettitaivas.fi
Mistä tiedän kuinka monta rullaa minun tarvitsee tilata?
Tapettitaivaalla on käytössä tapettilaskuri, joka laskee tarpeen puolestasi. Suosittelemme käyttämään sitä aina , jotta varmasti tilaamasi määrä on oikea. Voit laittaa meille myös sähköpostia niin autamme menekin tarkemmassa laskemisessa.
Mistä saan ohjeet tapetointiin?
Jokaisen tapettilähetyksen yhteydessä saat ohjeet ko. tapetin asennusta varten. Suorissa tehdastoimituksissa toimitamme ohjeen etukäteen jo tilausvahvistuksen yhteydessä. Annamme mielellämme opastusta ja neuvoja myös sähköpostilla ja puhelimitse. Ota rohkeasti yhteyttä.
Minkä värisen pohjan tapetointi vaatii?
Parhaan lopputuloksen saa kun seinä on maalattu kuosin/tapetin hallitsevimmalla värillä. Tapetointipohjaksi sopivista maaleista saat maalisuositukset alan liikkeistä ja/tai maalineuvonnasta.
Mitkä maksutavat käyvät Tapettitaivaalla?
Tapettitaivaalla voit maksaa kaikkien suomalaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla tai voit maksaa ostoksesi laskulla (OP-lasku, Jousto, Collector Bank). Maksujen turvallisuudesta, oikeellisuudesta ja välityksestä huolehtii Paytrail – Suomen Verkkomaksut Oyj ( y-tunnus 2122839-7 ) yhdessä pankkien ja luottolaitosten kanssa.
Sähköpostitse tai puhelimitse tilatut tuotteet maksetaan tilisiirtona ennakkomaksulla tai postiennakolla.
Paljonko on toimitusmaksu?
Toimituskulu postipakettina ( nouto postin toimipaikasta tai noutopisteestä ) maksaa 9,90 €. Koti-/jakopakettina toimitusmaksu on 20€. Valitse haluamasi toimitustapa ostosta tehdessäsi. Toimitus eri toimitusajan tuotteille määräytyy pisimmän toimitusajan mukaan. Mikäli haluat erätoimituksia, toimituserää kohti tulee myös toimituskulu. Jos haluat tilauksesi nopeammin, on pikatoimitus mahdollinen - kysy lisää asiakaspalvelu@tapettitaivas.fi.
Kuinka pitkä on toimitusaika?
Tuotteille on ilmoitettu toimitusaika tuotetiedoissa, joka on suuntaa antava. Toimitusajat vaihtelevat normaalisti 5-20 arkipäivän välillä, riippuen onko kyseessä varasto- vai tilaustuote. Tuotetiedoissa on kerrottu suuntaa-antava toimitusaika, tarkempi toimitusaika ilmoitetaan tilausvahvistuksessa. Halutessasi, voit tiedustella tarkempaa toimitusaikaa ennen ostopäätöstä; asiakaspalvelu@tapettitaivas.fi
Toimitusaika lasketaan arkipäivinä (MA-PE), pois lukien arkipyhät ja toimitusaika alkaa tilauksen vastaanottamista seuraavana arkipäivänä. Pyrimme toimimaan aina annettujen toimitusaikojen puitteissa ja poikkeuksista ilmoitamme erikseen sähköpostilla heti kun meillä näistä tieto on. Osa tuotteista toimitetaan Tapettitaivaan varastosta, osa suoraan valmistajien varastoista.
Mistä tiedän että Tapettitaivas on vastaanottanut tilaukseni?
Tapettitaivas lähettää sinulle vahvistuksen sähköpostiisi viimeistään tilauksesta seuraavana arkipäivänä merkiksi siitä, että olemme vastaanottaneet tilauksesi. Automaattinen vahvistusviesti voi löytyä myös roskapostien joukosta. Mikäli vahvistus jää välille, saat sen ottamalla yhteyttä meihin.
Voinko palauttaa tapetteja?
Tapeteilla on 14 päivän palautusoikeus lukien tavaran vastaanottopäivästä. Ainoastaan räätälöidyillä (räätälöity koko, oma valokuva) kuvatapeteilla palautusoikeutta EI ole. Räätälöityjä kuvatapetteja koskee normaali reklamaatio-oikeus.
Ylimääräisiksi jääneitä tapettirullia emme hyvitä. Käytä Tapettitaivaan laskuria määrän laskemisessa tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme oikean tapettimäärän tilaamiseksi.
Palautettavien tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia, virheettömiä pakkauksia avaamattomissa kääreissä. Mikäli päädyt palauttamaan tuotteen syystä tai toisesta, tee palautusilmoitus Asiakaspalvelu@Tapettitaivas.fi seuraavin tiedoin:
Nimi, tilausnumero, palautettava tuote ja määrä. Saat meiltä Postin palautuskoodin,jolla voit lähettää palautuksesi meille. Palautus- ja käsittelykuluista vastaa asiakas, palautusmaksu 10€. Palautusmaksu vähennetään palautettavien tuotteiden hyvityssummasta.
Palautettavat tuotteet on pakattava huolellisesti kuljetusvaurioiden välttämiseksi.
Myyntikelpoisista tuotteista rahapalautukset tehdään vastaanottoa seuraavien 14 arkipäivän sisällä. Mikäli tuotteen kunnossa tms. on neuvoteltavaa, otamme yhteyttä sähköpostilla.
Jos koko tilaus palautetaan ehtojen mukaisesti, hyvitetään myös alkuperäinen toimituskulu (Postipaketti / kotipaketti 9,9€-20€) (Huom, ei koske pikatoimituksia TAI erikoisrahteja, näitä ei hyvitetä)
Jos tilaus halutaan peruuttaa ennen kuin tilaus on ehditty ottaa käsittelyyn/toimittaa, ota yhteys vain puhelimitse. (ei sähköposti, ei tekstiviesti)
Noutamaton paketti ei ole palautus, noutamatta jätetyistä lähetyksistä veloitamme palautus- ja käsittelykulut 20€.
Mistä tiedän että palautukseni on mennyt perille?
Lähetämme sähköpostiin vahvistuksen siitä, että palautus on vastaanotettu.
Jos tuote on virheellinen, kuinka minun tulee edetä asiassa?
Tuotteessa voi olla virhe. Tavaraa vastaanottaessa varmistu kuljetuspakkauksen ja tilaamasi tuotteen kunnosta ja mikäli havaitset ongelman, vaadi siitä merkintä rahdinkuljettajan dokumenttiin. Kuljetusvaurioista on ilmoitettava välittömästi. Tutustu tuotteeseen huolellisesti ennen asennusta, jotta huomaat mahdolliset paino- ja värivirheet ennen asennusta. Asentamalla vialliset tuotteet seinään hyväksytään tuotteen laatu, eikä reklamaatio-oikeutta ole. Tapettitaivas ei vastaa välillistä kuluista.
Mikäli vastaanottamassasi tuotteessa on virhe, ota yhteyttä viipymättä asiakaspalveluumme, liitä tilaukseen kuva/kuvia virhekohdasta. Säilytä etiketit lisätilauksia ja mahdollisia reklamaatioita varten. (maininta tapettien mukana toimitetussa tapetointiohjeessa) Säilytä myös virhellinen rullat/rullat kunnes reklamaatio on hoidettu. Tapettitaivaalla on oikeus vaatia näytteiden ja etikettien toimittamista (reklamaationäyttiden toimituskuluista vastaa Tapettitaivas) lisätutkimuksia/testausta varten. Ensisijaisesti Tapettitaivas toimittaa virheellisten tuotteiden tilalle uudet virheettömät tuotteet kohtuullisessa ajassa ja/tai neuvottelee asian ratkaisusta erikseen.
Tuotteita koskevat reklamaatiot tulee tehdä kuukauden sisällä tavaran vastaanottamisesta. Kuljetusvauriot ilmoitettava viikon sisällä tilauksen vastaanotosta.
Tässä oli muutamia useimmiten askarruttavia kysymyksiä ja vastauksia. Mikäli sinulle tuli mieleen jokin muu kysymys, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä asiakaspalvelu@tapettitaivas.fi,. Olemme täällä Sinua varten ja pyrimme vastaamaan viestiisi mahdollisimman pian.
Asiakaspalvelun puhelinnumero 044 7221090
Asiakaspalvelun sähköposti asiakaspalvelu@tapettitaivas.fi
Asiakaspalvelu avoinna arkisin:
Maanantai 8.30-15.00
Tiistai 8.30-15.00
Keskiviikko 8.30-15.00
Torstai 8.30-15.00
Perjantai 8.30-15.00